«Virtual Homeland»: the space of national identity in online social networks (children of migrants from Armenia and Azerbaij an)

  • Ksenia Fedina Russian state humanitarian University, RGGU (Moscow) fedina_kseniya@mail.ru
How to Cite
Fedina K. «Virtual Homeland»: the space of national identity in online social networks (children of migrants from Armenia and Azerbaij an). Interaction. Interview. Interpretation. 2014. Vol. 6. No. 7. P. 128-130. (in Russ.).

Abstract

In the student’s essay author discuss the problem of formation of national identity of migrant children and do fi rst researcher’s steps, analyzing personal pages on social networks.
Keywords:
migrants, online social networks, identity

Author Biography

Ksenia Fedina, Russian state humanitarian University, RGGU (Moscow)
Student of the faculty of sociology of RSUH

References

Арутюнян Ю. В. Армяне-россияне: опыт социально-культурной адаптации//Общественные науки и современность. 2010. № 4. С. 92–99.



Гурчеков Е. В. Роль языка в интеграции детей мигрантов в московское сообщество//Социологические исследования. 2010. № 4. С. 134–137.



Жмакин Б. Особенности аккультурации мигрантов из стран СНГ и регионов России в мегаполисе//Стратегии межкультурного взаимодействия мигрантов и населения России: Сб. науч. статей/



под ред. Н. М. Лебедевой, А. Н. Татарко. М.: РУДН, 2009. С. 164–194.
Citation Formats
Other cite formats:

APA
Fedina, K. (2014). «Virtual Homeland»: the space of national identity in online social networks (children of migrants from Armenia and Azerbaij an). Interaction. Interview. Interpretation, 6(7), 128-130. Retrieved from https://inter-fnisc.ru/index.php/inter/article/view/4387
Section
First steps